|
Parametry jednotlivých tratí závodu byly historicky stanoveny jako 1/4 délky
tratí standardního Železného muže.
Počínaje 31. ročníkem závodu (2013) byly tratě kola a běhu zásadně změněny
a požadavek na historicky určenou délku jednotlivých částí závodu se nepodařilo zcela do puntíku dodržet.
Ale jsme s tím připraveni žít!
Plavání
Plavecká část se koná v 25m bazénu TJ TESLA.
Vstup do bazénu je v posledních letech realizován přímo ze zahradní rampy a není nutné chodit hlavním vchodem jako dříve.
Před vstupem do vnitřního prostoru bazénu je nutné se vyzout (plavčík to hlídá!).
Šatny z důvodu operativnosti nepoužíváme. Mužská část osazenstva se standardně převléká až na rampě.
Pro ženy nám správa bazénu instaluje u laviček paraván.
Každý se ale musí před vstupem do bazénu osprchovat!
Plavání je organizováno do dvou vln. Do první vlny jsou zařazeni závodníci MUŽSKÉ tratě,
kteří měli v předchozích letech celkový čas horší jak cca 3:30 a závodníci noví. Druhá vlna je obsazena
závodníky ŽENSKÉ tratě a rychlejší skupinou závodníků tratě mužské. Přiřazení závodníka do
konkrétní vlny je uvedeno ve startovní listině. Změny na místě jsou z organizačních důvodů
(kvuli již vytištěným rozhodčím listům) možné jen ve výjimečných případech.
Smyslem tohoto rozřazení je umožnit organizátorům bezpečný přesun ze startovního do cílového depa.
Závodníci nastupují ke startu v dané vlně dle pokynů rozhodčích.
Startuje se z "mělké" strany u stanoviště plavčíka.
Trať MUŽI (dlouhá) = 950m = 38 délek (á25m) = 19 dvojdélek (záznamů rozhodčího)
Trať ŽENY (krátká) = 450m = 18 délek (á25m) = 9 dvojdélek (záznamů rozhodčího)
Cíl je na stejné straně jako start. Každá obrátka je zaznamenávána rozhodčím a při předposlední obrátce je závodník upozorněn, že bude
plavat do posledního 50m úseku. Následně po doplavání je mu rozhodčím zaměřen čas dohmatu a je vyzván k opuštění bazénu.
Hned z prostoru cíle lze opět vyjít bočním východem na rampu do startovního depa.
Po převléknutí závodníci odloží své věci (batoh, tašku ....) na vyznačené odkladiště - zvlášť
vlna 1, zvlášť vlna 2 (osobní věci budou odvezeny za každou vlnu odděleně do prostoru depa cíle).
Při odjezdu je každému závodníkovi rozhodčím odečten čas opuštění depa.
Bude tak ve výsledcích k dispozici čistý čas plavání a čistý čas strávený ve startovním depu.
Kolo
Počínaje 31. ročníkem je postavena nová univerzální trať pro cyklystickou část závodu.
Je určena bez výjimky pro muže i ženy, pouze muži ji absolvují 2x.
Stručný popis trasy ...
Start kola - pod rampou bazénu na Lesné
(01) - výjezd z areálu doprava (směr Halasovo náměstí)
(02) - zahnout doleva pod Tunýlek ke Královopolské
(03) - podél Královopolské ke Kociánce a za ní (klička) najet za Královopolské nádraží
(04) - projet za Královopolským nádražím, minout hřbitov a jet pořád dál k Zamilovanému hájku
(05) - minout baseballové hřiště, prokličkovat zahrádky a zahnout doleva na most do Řečkovic
(06) - z mostu jet doprava do Řečkovic, minout kostel a jet vpravo - dál směr Mokrá hora
(07) - tj. doleva pod most, a zhruba na půl cestě ke Globusu zahnout vpravo
(08) - projet Mokrou horu a do kopce směr Jehnice
(09) - Jehnice - po prujezdu "návsí" jet dál po hlavní vlevo směr Vranov (rovně na Ořešín NE !!!)
(10) - po překonání kopce a sjezdu k "T" křižovatce se dát doprava směr Vranov
(11) - Vranov - projet bez odbočování pořád vzhůru až ke hřbitovu a ....
(12) - .... pak pořád pryč lesem směr Útěchov
(13) - projet Útěchov a pokračovat dál směr Soběšice
(14) - v Soběšicích se u točky autobusu držíme vlevo (po hlavní) směr Lesná
(15) - Lesná - zahnout doprava na ulici Okružní, minout Majdealenky, Billu, "chobotničku" .....
(16) - ..... dole zahnout doprava pod Tunýlek ke Královopolské
Muži v tomto místě pokračují do druhého kola - bodem (03)
Ženy, a Muži po druhém kole, již směrují do cíle - bodem (17)
(17) - podél Královopolské, minout parkoviště a před modrým trubkovým plotem zahnout doprava do "Divišky"
(18) - projet pod mostem a dát se doleva směr hospoda U Antoníčka
(19) - v závěru se cesta stáčí doprava a před "Antoníčkem" bude již navigace na cílové depo.
Cíl
Názornější bude mapa trati (šipka míří na pozici nejvyššího bodu) ....
.... a průběh výškového profilu.
K dispozici ke stažení jsou i přesné navigační podklady:
- Mapový soubor Google Earth - Dubák 2013
- Dubák - formát GPX.
Délky cyklistických tratí:
Trať ŽENY = 25km (dle google 26,2 km)
Trať MUŽI = 50km (dle google 51,4 km)
Tratě budou jako obvykle v kritických úsecích značeny (barevné šipky - způsob bude upřesněn na startu).
Přesnost určení skutečné délky hodně závisí na přesnosti způsobu měření (kolo, google).
Délka určená dle google byla vždy větší, než jsme naměřili při kontrolním objezdu na reálném kole.
Proto pro účely závodu budeme nadále pro délky tratí používat hodnoty 25 km a 50 km.
Běh
Běžecká část začíná a končí v prostoru cíle kola = v cílovém depu.
Je vedena lesoparkem pod Lesnou, mezi zahrádkami Zaječí hory směrem na Panskou líchu, kde se ještě před dosažením
silnice (Dusíkova) stáčí doprava a vrací se zpět k Lesné. Míjí zezadu areál bývalé sodovkárny,
u "Rádia brno" je svedena dolů zpět mezi zahrádky směrem k Antoníčkovi (kaplička, studánka) a pak dál až do cílového depa.
Mapy běžecké trati ....
.... a průběh výškového profilu.
I k běžecké trati lze nastudovat přesné navigační podklady - Mapový soubor Google Earth - Dubák 2013 - Trať běhu.
Trať je opět postavena jako jedno univerzální kolo dlouhé cca 5 km, které ŽENY absolvují jednou a MUŽI běží dvakrát.
Občerstvení pro muže bude zajištěno v "základním táboře" - cílovém depu, kde bude otočka do druhého kola.
Bude jim odečten mezičas a jistě si užijí i povzbuzení přítomných diváků.
Lze jen doufat, že hospoda za zády (respektive dvě hospody) nebudou příliš demotivujícícm prvkem. ;-)
Délky běžeckých tratí:
Trať běhu MUŽI = 10km (dva základní okruhy)
Trať běhu ŽENY = 5km (základní okruh)
Tratě budou vhodným způsobem značeny (fáborky, značky - způsob bude upřesněn na startu).
Poznámka:
Pro využití navigačních podkladů je nutné si nainstalovat program Google Earth (zdarma). Pak lze soubory otevřít
a program Vás přesně umístní do místa příslušné trati.
Je možné využít detailního zobrazení, studovat výškový profil, nebo si "přehrát prohlídku" a jako s letadlem proletět podél celé trasy.
|